قهوه داغ و آیس کافی
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

قهوه بخش مهمی از فرهنگ خاورمیانه است و کاملا متفاوت از غرب تهیه و سرو می شود. در حقیقت اصطلاح “قهوه عربی” به طور کلی به یک روش اصلی تهیه قهوه (ترکی)، با چندین تغییر اشاره دارد.

یک تمایز مهم بین قهوه ترک و قهوه دریپ (قهوه قطره ای معمول) این است که قهوه ترک در واقع به جای افزودن شیرین کننده بعد از آماده شدن قهوه، آن را همزمان و باهم تهیه می کنید.

همچنین قهوه ترک اصیل در فنجان های کوچک سرو می شود و لازم است تا شما مدتی منتظر بمانید تا باقی مانده های قهوه شما ته نشین شود و سپس آن را بنوشید.

دو موردی که می تواند در بین قهوه داغ و آیس کافی باعث ایجاد تفاوت در طعم کند یکی میزان اسیدیته می باشد و موضوع دوم هم تاثیر شرایط دما بر میزان درک ما از طعم ها می باشد.

مسئله این است که بسیاری از افراد طعم اسیدیته بیشتر در قهوه داغ را نسبت به قهوه سرد را بیان می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که طعم های گرم احساس ها را بزرگتر و تقویت می کنند و به همین دلیل نت های اسیدی و ترش ممکن است بیشتر برجسته شوند.

به همین خاطر است که قهوه یخی که با قهوه دم سرد (کلد برو) درست می شود دارای طعمی با تلخی و خاصیت اسیدی کمتر می باشد و این برای طراحی منو و راه اندازی کافی شاپ موفق و در کل ظریف تر است.

در بین قهوه داغ و آیس کافی اگر دنبال گزینه اقتصادی تری هستید و اندازه نوشیدنی برای شما مهم است توصیه ما این است که به طور قطع به سراغ آیس کافی بروید.

این موضوع یعنی در واقع مدت زمان دم کشیدن قهوه ممکن است برای بعضی از افراد خیلی مهم باشد که در این صورت باید به آنها بگوییم که قهوه یخی ممکن است مدت زمان بسیار بیشتری برای دم کردن لازم داشته باشد، البته تاکید می کنم ممکن است!

برای درک بیشتر این موضوع کافیست به روش دم کردن کلد برو برای تهیه قهوه سرد دقت کنیم، در این روش بسته به اینکه شما دنبال چه چیزی و چه طعمی از قهوه خود می باشید می تواند بین 8 تا 18 ساعت طول بکشد.

این موضوع در مورد قهوه یخی نیز تقریبا مشخص است و اینکه شما برای اینکه آن را تهیه کنید لازم است یک قهوه داغ آماده کنید و سپس اجازه دهید آن با یخ ها خنک شود و همینکار باعث افزایش زمان آماده شدن نوشیدنی شما می شود.

پس اگر با کمبود شدید وقت همراه هستید و دنبال گزینه ای هستید که میزان کافئین بدن شما را تامین کند به طور قطع به دنبال آیس کافی و یا کلد برو نروید.

به طور کلی قهوه های یخی در اندازه های بزرگتری برای سرو عرضه می شوند و معمولآً نوشیدنی های آن بین 8 تا 16 انس (236 تا 473 میلی لیتر) می باشد.

در مورد قهوه دم کرده گرم البته بخاطر داشته باشید که من در اینجا فقط قهوه سیاه را مقایسه می کنم، اغلب در فنجان های بسیار کوچکتر سرو می شود. مانند یک شات اسپرسو به طور کلی چیزی کمتر از 5 اونس (150 میلی لیتر) می باشد.

دلیل این موضوع را می توان به ماهیت این نوشیدنی ها نگاه کرد، احتمالا برای شما اتفاق افتاده که در یک روز گرم تابستانی حتی 4 لیوان آب پشت سر هم بخورید و لذت ببرید، اما تا بحال شده در یک روز زمستانی 5 لیوان چای پشت سرهم بخورید؟ دقیقا ماهیت قهوه داغ و آیس کافی نیز همین شکل می باشد.

منیع: راه اندازی کافی شاپ 





:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: